Audi TT

Audi TT ma już trzecią generację, a mimo tego, że nadal wwyglada tak samo, najnowszy samochód jest przyjemniejszy niż kiedykolwiek. Jest to w dużej mierze zasługą programu odchudzania, który został osiągnięty dzięki budowie samochodu wokół modularnej platformy MQB, która stanowi podstawę szerokiej gamy produktów VW Group.

Nowy dynamiczny wizerunek TT jest dopasowany do mocnych osiągów i imponującej oszczędności paliwa – szczególnie dzięki mocnemu silnikowi wysokoprężnemu – dzięki czemu jego asortyment jest tak konkurencyjny, jak kiedykolwiek wcześniej.

Wnętrze w szczególności wyznacza nowe standardy, od technicznej magii Audi Virtual Cockpit – która zastępuje tarcze instrumentów za pomocą regulowanego ekranu LCD – do ogólnego projektu, dopasowania i wykończenia.

Dodaj uznaną wydajność i bezpieczeństwo dzięki opcjonalnemu napędowi na cztery koła quattro i nic dziwnego, że Audi TT zachowało swoją koronę jako Coupe of the Year w konkursie Auto Express New Car Awards 2016.

 

Nasz wybór
Audi TT Coupé 2.0 TDI Ultra Sport
Od 1998 r. Wyjątkowy profil Audi TT jest powszechny na brytyjskich drogach, chociaż najnowszy model jest o wiele mniej odważny od oryginału, który trafił do salonów z stylizacją niemal identyczną jak samochód koncepcyjny.

Chociaż wygląd mógł złagodzić z biegiem czasu, poziom wydajności i technologii nie. Co jest równie dobre, ponieważ współczesny Audi TT ma wielu rywali, których nie musiał się martwić o oryginalny samochód. Od coupes zrodzonych z hatchbaków, takich jak Peugeot RCZ, VW Scirocco i BMW 2 Series, po specjalnie zbudowane coupe, takie jak Toyota GT 86, Nissan 370Z i Ford Mustang, a nawet wszechstronne samochody sportowe, takie jak Lotus Evora, Porsche Boxster i Cayman. Współczesny TT ma wtedy całkiem sporą kolekcję rywali.

Dobrą wiadomością jest to, że jest więcej modeli niż kiedykolwiek, aby TT odpowiadał szerokiemu gronu kierowców. Ty, oczywiście, masz do wyboru coupe lub roadster, ręczny lub automatyczny, benzynę lub olej napędowy, a nawet model TT RS oddychający po pożarze.

Dostępne są dwa podstawowe poziomy wykończenia TT, począwszy od modelu Sport, który ma 1,8 lub 2,0-litrowy silnik benzynowy TFSI lub 2.0 TDI, dwa większe silniki dostępne z opcjonalnym quattro. Specyfikacja sportowa obejmuje również 18-calowe stopy, wysuwany tylny spoiler, stop-start, tempomat, asystent pasa ruchu, wyświetlacz Audi Virtual Cockpit, klimatyzację, radio DAB i Bluetooth.

Przejdź do linii S dla 19-calowych stopów, siedzeń sportowych Alcantara i różnych ulepszeń wykończenia wnętrza. Istnieje również Black Edition, która ma różne „czarne” cechy stylizacyjne, takie jak lusterka zewnętrzne i 19-calowe koła S-Spoke-Blade.

Model TTS jest bardziej skoncentrowaną maszyną sportową i jest dostępny tylko w wersji z silnikiem 2,0-litrowy TFSI o mocy 306 KM z quattro w standardzie. Specyfikacja TTS obejmuje specjalne koła z czarnymi lakierowanymi zaciskami hamulcowymi, obniżone zawieszenie Magnetic Ride, Drive Select z pięcioma trybami, system nagłośnienia B & O, tapicerkę ze skóry Nappa, sportową kierownicę i wiele szytych na zamówienie zmian. Istnieje również Czarna edycja TTS, a dla tych, którzy szukają nieco więcej mocy ognia, potężny TT RS produkujący 396bhp rozszerza zasięg.

Audi TT zawsze było coupe, które łączy przyjemność z jazdy z codzienną użytecznością i łatwością prowadzenia. Najnowszy samochód jest lżejszy, szybszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek wcześniej, z większym naciskiem na przyjemność jazdy. Krótko mówiąc, to pierwszy TT, który wydaje się być właściwym samochodem sportowym. Bazując na platformie MQB koncernu VW, najnowszy model TT wykorzystuje krótką wersję tych adaptacyjnych podnośników, ale w porównaniu z TT, dodatkowo między osiami jest jeszcze 37 mm, co ułatwia obsługę i komfort jazdy.

Dzięki zastosowaniu stali w dolnej części podwozia i aluminium, które są szeroko stosowane w konstrukcji nadwozia, technologia Audi Space Frame została udoskonalona, ​​aby zapewnić, że 2,0-litrowy silnik TFSI jest o 50 kg lżejszy od swojego poprzednika – i czuje to.

W rezultacie wrażenia z jazdy są ostrzejsze i bardziej wciągające niż stare TT. 2,0-litrowy silnik TFSI jest solidny i płynny, zapewniając wystarczającą wydajność dla modelu z napędem na przednie koła, aby uderzyć 0-62 mph w ciągu zaledwie sześciu sekund. Wyboru quattro S tronic i TT goli to do 5,3 sekundy.

Wszystkie modele są wyposażone w progresywny układ kierowniczy Audi, który ma zębatkę, która staje się bardziej bezpośrednia po obróceniu koła. Rezultatem są ostre, pozytywne reakcje układu kierowniczego. Dzięki lekkiemu, ale konsekwentnemu obciążeniu, a także przyzwoitemu odczuwaniu i sprzężeniom zwrotnym za kierownicą, konfiguracja jest prawdziwą atrakcją, która zwiększa poczucie elastyczności i sportowego stylu TT.

26Audi TT – tylny zakręt
Zdjęcie 6 z 26
System Audi Drive Select jest standardem w całym zakresie i po raz pierwszy dostosowuje system napędu na wszystkie koła w modelach quattro, aby zapewnić bardziej sportową konfigurację w trybie dynamicznym. Modyfikuje również reakcję przepustnicy, ważenie układu kierowniczego i obciążenie klimatyzacji, a także prędkości zmiany biegów w automatach S tronic, podczas gdy modele benzynowe uzyskują bardziej rasową charakterystykę wydechową w klasie Dy.