BMW 5

BMW 5 Series od ponad 40 lat jest filarem niemieckiej marki. Siódma generacja jest oparta na tej samej platformie, co luksusowa limuzyna z serii 7 (choć bez rdzeni węglowych tego samochodu), więc jest większa od poprzednika i teraz pasuje do największych rywali w przestrzeni wewnętrznej. Jednak szerokie zastosowanie lekkiego aluminium do budowy samochodu i paneli nadwozia oznacza, że ​​faktycznie przechyli szalę o około 100 kg mniej niż stary model.

Jak można by oczekiwać od BMW, seria 5 oferuje fascynujące prowadzenie, a spadek masy sprawia, że ​​czuje się on bardziej zwinny niż sugerowałyby to duże wymiary zewnętrzne. BMW poczyniło również postępy w zakresie udoskonalania. Występuje bardzo słaby odgłos silnika lub silnika, natomiast ryk opony jest problemem tylko na grubych powierzchniach. Na standardowym zawieszeniu seria 5 świetnie radzi sobie z pokonywaniem nierówności, chociaż modele z serii M Sport są trochę sztywne przy niskich prędkościach.

Najwyższej klasy wyrafinowanie samochodu jest wspierane przez jedną z najbardziej eleganckich kabin w branży. Jakość materiałów i wykończenie są pierwszorzędne, podczas gdy istnieje wiele standardowych zestawów, w tym sat-nav, serwisów internetowych i skórzanych siedzeń. Są też worki przestrzeni, a pasażerowie z tyłu mają prawie tyle miejsca na nogi, co większa seria 7.

Użytkownicy biznesowi są prawdopodobnie pod wrażeniem niskich kosztów eksploatacji samochodu, a model hybrydowy 530e emituje zaledwie 46 g / km CO2. Dzięki regularnemu dostępowi do gniazdka i krótkiej trasie do pracy, możesz uruchomić samochód prawie w całości na elektryczności.

Ogólnie rzecz biorąc, seria 5 to niezwykle wydajny, pięknie zbudowany i przestronny salon premium, który świetnie się sprawdza. Prawdopodobnie jest to jeden z najbardziej kompletnych modeli dostępnych dzisiaj w sprzedaży.

Nasz wybór
BMW 520d SE
Niewiele samochodów jest tak udanych, jak BMW serii 5. Średniej wielkości sedan BMW uważany jest za jeden z najlepszych wszechstronnych samochodów, jakie można kupić, a najnowszy model siódmej generacji dostarcza talentom swoich poprzedników ze zdrową dawką zestawu hi-tech i konstrukcji w miksie.

Seria 5 była ostoją linii BMW od 1972 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się oryginalny model E12. Od tego czasu powstało sześć kolejnych pokoleń, a obecne inkarnacje G30 są większe, ale lżejsze i bardziej wydajne niż poprzednie modele. Wykorzystuje technologię zapożyczoną z limuzyny serii 7, a więc ma lekką konstrukcję z aluminium i włókna węglowego, podczas gdy niektóre z tych zestawów hi-tech są również przenoszone.

Stylistyka serii 5 jest konserwatywna i stanowi ewolucję ostatniego modelu w połączeniu z wzorami zaczerpniętymi z większej serii 7. Ale nie ma wątpliwości, kto je buduje, dzięki synonimowym maskom nerkowym, czterokołowym reflektorom i charakterystycznej linii okien BMW.

Seria 5 serii jest prosta, a oferowane są tylko sekcje sportowe SE i M Sport. Gama silników jest jednak szersza, z wyborem wersji hybrydowych benzynowych, diesla i plug-inów. Oczekuje się, że modele z silnikami wysokoprężnymi będą stanowiły największą część sprzedaży, a znakomita ładowarka o pojemności 2,7 litra (520 KM) o wartości 187 kh stanowi większość sprzedaży. Oprócz standardowych listew, 520d jest również oferowany w firmowej kasie, która eliminuje podatki od samochodów EfficientDynamics, aby jeszcze bardziej obniżyć koszty. Model 530d wyposażony jest w tradycyjny sześciocylindrowy silnik wysokoprężny BMW o mocy 261 KM, który został zaprojektowany bardziej pod kątem wydajności niż wydajności. Dostępny jest również średni zakres 525d.

Moc benzyny występuje w postaci modeli 520i, 530i i 540i. 520i i 530i używają 2,0-litrowych silników benzynowych z silnikiem turbo o mocy 183 KM lub 249 KM, ale ten ostatni ma 3,6 litra o mocy 335 kG. Jedynym innym modelem w tej chwili jest hybrydowy plug-in 530e. Wykorzystuje on 2,0-litrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny, aby uzyskać moc 252 KM, która zapewnia osiągi podobne do 530i, ale przy znacznie niższych kosztach eksploatacji i potencjalnym 31-milowym zakresie jazdy elektrycznej. Kupujący po czymś bardziej rasistowskim będą musieli poczekać trochę dłużej na przybycie nowego M5, chociaż z naszego pierwszego gustu warto będzie poczekać.

Wszystkie samochody wyposażone są w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, a napęd na cztery koła xDrive jest dostępny jako opcja w modelach 520d i 530d – jest to standard w modelu 540i.

Seria 5 jest jednym z filarów klasy sedan dla kierowców i jest bezpośrednim rywalem dla Audi A6 i Mercedesa E-Class. Może również konkurować z Jaguarem XF, a alternatywne opcje mają postać Volvo S90 i Lexus GS. Jedyną inną opcją jest osiedle 5 Series Touring, natomiast seria 5 GT ma zostać zmieniona na markę 6 Series GT, gdy nadejdzie później w tym roku.

Silniki, osiągi i napęd
4.6
Ogólna redukcja masy oznacza, że ​​BMW serii 5 jest szybsze i lepsze niż kiedykolwiek.
Podczas gdy konstrukcja, karoseria i wnętrze są zupełnie nowe, oferta silników BMW obejmuje wypróbowane i przetestowane jednostki benzynowe i wysokoprężne. Dostępny jest również atrakcyjny wariant wtyczek z 31-milowym zasięgiem elektrycznym.