Fiat 500X

Fiat 500X to jedna z bardziej stylowych ofert w małej klasie SUV / crossover. W tym segmencie robi dobrą robotę polegającą na rozszerzeniu kultowego designu 500 samochodów miejskich. Nie wszyscy wpadną na szczyty wyglądu, ale ci, którzy to zrobią, znajdą dla siebie praktyczny dodatek do stylu życia – nawet jeśli wybierze tylko wersję City Look z napędem na obie osie.

Dzięki szerokiej gamie silników i podwozia współdzielonego z Jeep Renegade, dynamika i obsługa 500X na drodze są zaskakująco ostre. Posunęliśmy się nawet do stwierdzenia, że ​​wyrafinowanie z dużą prędkością jest wzorcowe dla samochodu tej klasy, co czyni go idealnym małym samochodem rodzinnym dla świadomego mody nabywcy – chyba że martwią go czterogwiazdkowe oceny bezpieczeństwa z Euro NCAP.

Nasz wybór
Salon Fiat 500X 1.6 MultiJet II 120 KM
Fiat 500X przybył w 2014 roku wyglądając jak wersja SUV 500 samochodów miejskich. Połóż dwa na boki, a 500X wygląda znacznie większy. Te większe wymiary 500X wynikają z jego wspólnych elementów z Jeep Renegade, co oznacza, że ​​wypełnia lukę między kompaktowymi modelami crossover, takimi jak Nissan Juke i Renault Captur, a Ford Kuga i Nissan Qashqai, które są następnym rozmiarem.

Mazda CX-3, Jeep Renegade i Audi Q2 liczą się jako bezpośredni rywale, a mniejsze crossovery, takie jak Citroen C4 Cactus i Peugeot 2008, również mogą znaleźć się na liście, podobnie jak SEAT Ateca i MINI Countryman.

Dealerzy oferują Fiat 500X do sprzedaży w dwóch konfiguracjach: wersja City Look zaprojektowana, aby poradzić sobie z miejską dżunglą, oraz wygląd Off-Road, który jest bardziej wytrzymały, a także korzysta z opcji napędu na cztery koła.

Poziomy wykończenia są różne dla obu modeli, ponieważ zestaw City Look jest dostępny w wersjach Pop, Pop Star i Lounge, a Off-Road Look jest dostępny w wersji Cross lub Cross Plus.

Pop jeździ na stalowych kołach, ale nie jest zbyt spartański dzięki elektrycznym szybom i lusterkom, ręcznej klimatyzacji i tempomatowi. Pop Star oferuje 17-calowe stopy, klimatyzację, czujniki parkowania i ekran dotykowy z Bluetooth, a Lounge ma 18-calowe koła, szkło prywatności i sat-nav.

Obydwie wersje wykończenia Off-Road Look są wyższe i mają bardziej wytrzymałe zderzaki, satynowo-chromowane elementy dekoracyjne i relingi dachowe. Cross jest wyposażony w 17-calowe stopy, automatyczną klimatyzację, tempomat, zakrętowe światła przeciwmgielne, funkcję Start & Stop i pięciocalowy ekran dotykowy. Cross Plus dodaje reflektory bi-ksenonowe, satelitarne, bezkluczykowe i 18-calowe stopy.

W skład linii wchodzą trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 109 do 168 koni mechanicznych do benzyny i 94 do 138 koni mechanicznych dla wersji z silnikiem wysokoprężnym. Większość silników jest dopasowanych do sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, chociaż benzyna o mocy 140 KM może być napędzana z autem z podwójnym sprzęgłem. Benzyna 168 KM jest dostarczana z dziewięciobiegową funkcją auto i tylko z napędem na cztery koła, i możesz wyposażyć tę samą dziewięciobiegową auto w silnik wysokoprężny 4×4 138 KM.

Unikaj większych silników i automatycznej skrzyni biegów, jeśli chcesz cieszyć się ostrą obsługą 500X
Istnieje wielka odmiana sposobu, w jaki napędy 500X, w zależności od kombinacji silnika i skrzyni biegów.

Powinieneś unikać silnika wysokoprężnego 2.0 MultiJet o mocy sięgającej 138 KM, nie tylko ze względu na atrakcyjny cenowo metek, ale także dlatego, że jest dostępny tylko z systemem napędu na cztery koła Fiata na żądanie. Pierwotnie był dostępny tylko z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, ale teraz jest wyposażony w opcję ręczną.

Chociaż silnik jest wystarczająco mocny, nigdy nie brzmi szczególnie wyrafinowany i nie pozwala skakać. Dotyczy to szczególnie automatycznej skrzyni biegów, która może się gwałtownie poruszać przy niskich prędkościach.

Diesle rozpoczynają się od 1,3-litrowego Multibeta o mocy 94 KM, który ma 200 Nm momentu obrotowego i ma prędkość 0-62 mil / godzinę w 12,9 sekundy przy prędkości maksymalnej 107 km / h. Następny jest 1,6-litrowy MultiJet o mocy 118 KM, który zapewnia 320 Nm i jest dobry dla 0-62 mph w 10,5 sekundy i 116 mph – oba są wyposażone tylko w napęd na 2 koła.

Turbina benzynowa 1.4 MultiAir o mocy 138 koni mechanicznych zapewnia sportową stronę 500X, zapewniając potężne przyspieszenie, gdy jej potrzebujesz i pozostając praktycznie niesłyszalnie. Na większych 18-calowych kołach jazda jest zbyt twarda na złych nawierzchniach, rozbijając się nad dziurami i wybojami, chociaż wygładza się przy wyższych prędkościach.

Na prawej drodze jednak obsługa jest zaskakująco ostra i jest dużo przyczepności, niezależnie od tego, czy wybierzesz napęd na cztery czy na cztery koła. Na autostradzie kabina jest cicha i cicha, dzięki czemu doskonale nadaje się do długich podróży.

Silniki
W składzie 500X są trzy silniki benzynowe, rozpoczynające się od 1.6 E-TorQ 110, które jest dostępne tylko w City Look. Oferuje on dość zachłanną moc 109 KM i jest dobre dla 0-62 mph w 11,5 sekundy, z maksymalną prędkością 112 mph.

Następny jest 1,4-litrowy Turbo MultiAir II, dostępny w wersji City Look i Off-Road. Wytwarza on 138 KM przy 230 Nm momentu obrotowego, który w przypadku napędu na przednie koła daje 0-62 mph przy czasie 9,8 sekundy i prędkości maksymalnej 118 km / h.

Wersja tego samego silnika o mocy 168 KM / 250 Nm wyposażona jest tylko w automatyczną skrzynię biegów 4×4 i dziewięciobiegową, a od 0 do 62 km w 8,6 sekundy.