Lotus Exige

Lotus Exige to bez wątpienia jeden z najlepszych samochodów sportowych dostępnych dzisiaj w sprzedaży. Bezkonkurencyjne kierowanie i lekka konstrukcja sprawiają, że jest to jeden z najbardziej wciągających samochodów do jazdy, a ochrypły silnik V6 zapewnia duży komfort jazdy.

Dzięki Sport 350 – który zastępuje Exige S – Lotus sprawił, że Exige jest lżejsze i szybsze. Nowe, skrócone przełożenie biegów i odsłonięte zazębienie układu kierowniczego wydają się teraz równie wspaniałe, jak to tylko możliwe, dzięki czemu możesz naprawdę wydobyć to, co najlepsze z 3,5-litrowego doładowanego V6.

Problemy nadal pozostają. Exige jest nadal dość trudne do wchodzenia i wychodzenia, a praktyczność nie ma wiele, a jedynie mały but pod maską.

Nasz wybór
Lotus Exige Sport 350 coupe
Lotus Exige jest rywalem dla podobnie wycenionych, wysokowydajnych coupe, takich jak Porsche Cayman i Audi TT RS. Ale jest to bardziej thriller niż którykolwiek z tych dwóch i jest jeszcze bardziej skompromitowany. W przeciwieństwie do lekkiego poprzednika, jest zasilany przez doładowany 3,5-litrowy silnik V6, więc osiągi zrobiły duży skok do przodu.

Bardziej agresywny wygląd i ulepszone zawieszenie sprawiają, że wygląda jak kompaktowa wersja odpowiedniego supersamochodu – i jest niesamowity w prowadzeniu, z doskonałą obsługą i prostą linią. Mimo to nadal wydaje się być ręczną maszyną o niewielkiej objętości, co jest głównym minusem, ale z pewnością jest zabawne.

Jest skupiony i wciągający charakter sprawia, że ​​standardową sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest ta, z którą można się przyczepić, ale ostatnio Lotus stworzył lekki samochód sportowy z nową automatyczną skrzynią biegów o cenie 2000 funtów. Exige dostępny również jako roadster.

Asortyment obejmuje podstawowy Exige, mocniejszy Exige Sport 350 i nowy model Top 380 Sport.

Silniki, osiągi i napęd
4.5
Precyzyjna obsługa i przyspieszenie wybuchowe sprawiają, że Exige jest jednym z najlepszych w branży
Tu Exige naprawdę się wyróżnia. To samochód, który dokładnie pokazuje, co dzieje się na przednich kołach, a wraz z poszerzonym torem i dłuższym rozstawem osi jest bardziej przyczepny, a jednocześnie bardziej stabilny niż Elise, na której się opiera. Niewykluczone, że inżynierowie Lotusowi również sprawili, że wygodnie jeździł. Jedną z ciekawszych funkcji jest system kontroli trakcji dostępny w wersjach Race Pack, który jest tak inteligentny, że nawet profesjonalny kierowca jest szybszy w obwodzie wyścigowym, gdy jest włączony, niż gdy jest wyłączony.

Z drugiej strony, układ kierowniczy jest ciężki przy prędkościach parkowania, a silnik jest zawsze obecny, zwłaszcza przy bardzo szybkim rejsie, gdy wszystkie hałasy powodowane przez wiatr i drogi sprawiają, że stereo staje się bezcelowe … Zatyczki do uszu są koniecznością podczas długich podróży . Opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów najlepiej unikać dzięki powolnym i płynnym zmianom. Zmniejsza pęd, jaki łatwo można zebrać w samochodzie.

Silniki
Z doładowaniem 345-konny 3,5-litrowy silnik V6 oferuje ostre przyspieszenie, pchając teraz 1,125 kg samochód sportowy – wersja Sport 350 jest o 51 kg lżejsza od starego Exige S – od 0 do 60 km / hw zaledwie 3,8 sekundy i do 170 km / h z maksymalną prędkością. To nie brzmi tak melodyjnie jak sześciokąta Kajmana, ale z pewnością zapewnia dużo ponczu i ponczu.

Podchodzenie do Sport 380 dodaje dodatkową dawkę wydajności, z dodatkowym 30Bhp i jeszcze mniejszą wagą. Osiąga on prędkość 0-62 mil na godzinę w 3,7 sekundy – dwie dziesiąte szybciej niż w Sport 350. Ale nie sądzimy, że warto go rozwikłać o dodatkowe 11 000 funtów, o które prosi.

MPG, CO2 i koszty eksploatacji
2.2
Duży, spragniony silnik i wysokie grupy ubezpieczeniowe oznaczają, że Lotos nie będzie tani w eksploatacji
Lotus Exige S nie waży zbyt wiele, więc podczas jazdy będziesz prawdopodobnie zarządzał ponad 30mpg z dużego V6. Wykorzystaj tę wydajność, a będziesz regularnie napełniać stosunkowo niewielki 43-litrowy czołg. Silnik jest również bardzo brudny, a emisja CO2 wynosi 236 g / km, więc roczny podatek drogowy będzie wysoki.

Lotus spodziewa się, że większość właścicieli Exige S również weźmie samochody na tor wyścigowy, w otoczeniu, w którym łatwo jest przejechać opony i hamulce – i nie są one tanie w wymianie. Dodaj interwały serwisowe zaledwie 9000 mil, a staje się jasne, że korzystanie z Exige S jest kosztownym przedsięwzięciem.

Deprecjacja
Na szczęście Exige ma dość mocne wartości końcowe. Po trzech latach można oczekiwać, że Lotos zatrzyma około 59 procent swojej wartości.

Weź Elise, dodaj większy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół, nową tylną ramę pomocniczą, pompowany zestaw body z ogromnymi dodatkami aerodynamicznymi i większymi kołami, a masz Lotus Exige. Wygląda bardzo agresywnie i wyróżnia się znacznie bardziej niż Porsche Cayman na drodze.

W rzeczywistości wygląda to tak dramatycznie, że nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby okazało się, że tyle głów, ile włoski supersamochód kosztujący trzy razy więcej. Wewnątrz kabina jest rozebrana i prawie identyczna z kabiną Elise, z wieloma rozdzielnicami wypożyczonymi od głównych producentów, cienkimi fotelami wyścigowymi i odsłoniętym aluminium. Jednakże, ponieważ cena Exige wzrosła z upływem czasu, wydaje się, że masz dość podstawową kabinę dla pieniędzy.