Nissan Micra

Nissan Micra odrzucił nieokiełznany wizerunek swojego poprzednika ostrym i sportowym designem, a ten najnowszy model jest wreszcie w stanie skutecznie konkurować z rywalami, takimi jak Volkswagen Polo i Citroen C3. Micra jest stylowa i łatwa w prowadzeniu, z wysokiej jakości wnętrzami z mnóstwem zestawów i funkcji bezpieczeństwa.

W rzeczywistości jest to jeden z najbardziej ulepszonych samochodów ostatnich lat, a potencjalni nabywcy supermini powinni zdecydowanie mieć Micrę na swojej krótkiej liście. Nawet zapaleni kierowcy znajdą coś dla siebie w Nissanie i choć nie jest on najlepszy w swojej klasie, ma imponujący rozrzut umiejętności.

Nasz wybór
Nissan Micra IG-T 90 Acenta
Nissan Micra jest ulubieńcem szkół jazdy i nowych kierowców w całej Wielkiej Brytanii. Od 1983 r. Był podstawą supermini. Pierwsza i druga generacja serwowały japońską niezawodność na talerzu, z przyzwoitą ceną. Micra Mk3 dodała zaokrąglony styl do mieszanki, która dodała uroku samochodu, ale Mk4 był bardziej powściągliwym projektem w porównaniu. Jednym ze wspólnych wątków pomiędzy wszystkimi tymi modelami jest brak radości z jazdy, ponieważ Micra była uważana za bezpieczny i bezpieczny wybór. W obecnym modelu Mk5, który wystartował w 2017 roku, powrócił radykalny wygląd, a także dodatkowa technika i lepsze wrażenia z jazdy.

Podczas gdy wygląd jest ostrzejszy, nowa Micra dostaje pod spodem podwozie ostatniego samochodu. Został jednak całkowicie zaktualizowany, aby zapewnić konkurencyjność samochodu, i zawiera najnowsze technologie elektroniczne zaczerpnięte z innych modeli Nissana, takich jak Qashqai. Tak jak poprzednio, Micra jest tylko pięciodrzwiowa, chociaż Nissan umieścił tylne klamki w ramkach okien, aby nadać samochodowi bardziej sportowy wygląd.

Podwozie jest przenoszone, podobnie jak silniki, a obecnie dostępne są trzy opcje. Jest benzyna 1.0 o mocy 71 KM, benzyna 0,9 IG-T 90 i diesel DCI 90. Podczas gdy ostatnia Micra miała automatyczną skrzynię biegów CVT, obecny samochód jest wyposażony tylko w pięciobiegową instrukcję obsługi, chociaż w późniejszym terminie powinna pojawić się auto. Wszystkie trzy silniki zapewniają niską emisję spalin i deklarują oszczędność ponad 60 mil na godzinę, chociaż musisz popatrzeć na rywali Micry, jeśli chcesz osiągnąć dobre wyniki.

Nissan oferuje pięć poziomów wyposażenia. Statek flagowy to Tekna, następnie N-Connecta, Acenta, Visia + i Visia. Olej napędowy DCI jest jedynym silnikiem, jaki można uzyskać we wszystkich pięciu listwach wykończeniowych, podczas gdy 1.0 benzyna jest dostępna tylko w wersji Acenta. Wszystkie samochody otrzymują standard Bluetooth, a także automatyczne hamowanie awaryjne i system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu. Funkcja Air-con i stop-start w samochodach Visia +, a felgi aluminiowe, łączność na smartfonach i siedmiocalowy ekran dotykowy sprawiają, że pojawia się w środkowej gamie Acenta i wyższych.

Przenieś się do N-Connecta, otrzymasz lampy przeciwmgielne, podgrzewane lusterka i zmodernizowany system audio-informacyjny, a Tekna zyska dzięki 17-calowym stopom, bezkluczykowemu uchwytowi, tylnej kamery i systemowi audio Bose zaprojektowanemu specjalnie dla nowa Micra.

Jeśli jesteś na rynku nowego supermini, nie powinieneś zdyskontować Nissana Micry, ale w ofercie jest wielu niezwykle utalentowanych rywali, z których wiele zostało niedawno wprowadzonych lub zaktualizowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najważniejszym z nich jest najnowszy Ford Fiesta, natomiast SEAT Ibiza i Skoda Fabia są silnymi rywalami. Volkswagen Polo ma zostać zastąpiony jeszcze w tym roku, chociaż obecny samochód wciąż jest pretendentem do rywalizacji, a Citroen C3 dodaje młodzieńczy styl do mieszanki.

Peugeot 208 to ekskluzywny samochód siostrzany do C3, a niedawno zaktualizowany Renault Clio dzieli swoją platformę z Micrą. Gdzie indziej, inni rywale Dalekiego Wschodu to Toyota Yaris, Mazda 2, Hyundai i20, Kia Rio, Suzuki Swift i Honda Jazz, a Vauxhall Corsa to kolejna podstawa klasy, której nie można wykluczyć.

Silniki, osiągi i napęd
3.6
Nowa Micra jest lepsza niż kiedykolwiek, choć nie jest najlepsza w swojej klasie
To nigdy nie było znane jako samochód, który chciałbyś jeździć dla piekła, a najnowszy Nissan Micra nadal nie jest najfajniejszym supermini do jazdy, ale na pewno jest to poprawa. Poradzi sobie całkiem nieźle, a wszystkie samochody otrzymują systemy elektroniczne Active Ride i Active Trace Control z większych Qashqai. Ten pierwszy wyhamowuje nad uderzeniami, aby utrzymać ciało w pozycji dolnej, podczas gdy drugi hamuje wewnętrzne koło w rogach, aby pomóc przykleić się do wybranej linii.

Przejażdżka to trochę patterii, z mocną krawędzią nawet na mniejszych kołach, ale jest wyrafinowana z prędkością. Jednak obok precyzji VW Polo i komfortu Citroena C3, Micra po prostu nie ma blasku.

Układ kierowniczy ma dostateczną wagę, ale nie ma zbytniego wrażenia. Pięciobiegowa manuala ma nieprecyzyjne wyczucie w porównaniu do konkurentów, podczas gdy brak mocy silnika oznacza, że ​​Micra nie jest tak relaksująca, jak niektórzy z rywali.

Silniki
0.9-litrowy silnik benzynowy i 1.5-litrowy olej napędowy stanowią większość asortymentu silnika, ponieważ 1.0 benzyna jest oferowana tylko w wersji Acenta. Do tej pory byliśmy w stanie napędzać benzynę, która